Regulament Line Follower Kids 2017

Line Follower Kids

Scurtă Descriere:
Obiectivul probei este finalizarea unui traseu în cel mai scurt timp. Timpul este măsurat exact de la trecerea liniei de start până la finiş, cu ajutorul porţii de cronometraj.
 
La categoria Line Follower Kids vor participa concurenții de până la 18 ani, inclusiv, cei care fac parte din diferite cluburi de robotică (cluburi de robotică private, Palatele Copiilor, etc.) sau participă în nume propriu și sunt elevi (școală generală și/sau liceu).
 
 
Calendarul schimbărilor
 
17.07.2017
1.6. Desfășurarea concursului 
Important!!! Fiecare participant poate să fie operator pentru maxim 2 roboți
Dacă ești chemat la teren și nu te prezinti în 5 minute robotul va fi descalificat.
 
01.05.2016.
Prima publicare
 
1. Aspecte generale
 
1.1 Limita dimensiunilor şi a greutăţii
 
A. Dimensiunea maximă a robotului este 30 cm x 30 cm (300 mm x 300 mm), greutatea maximă este de 3 kg (3000 g). Dimensiunile robotului vor fi măsurate în cadrul omologării dinaintea, probei de concurs.
B. Substanțele lipicioase pentru îmbunătățirea tracțiunii nu sunt permise. Roţile şi alte componente ale robotului, ce se află în contact cu terenul, nu trebuie să poată ridica şi susține o coală A4 standard (80mg/m²) pentru mai mult de 2 secunde. Roboţii vor fi verificați în faza de omologare şi pot fi reverificați la cererea arbitrului în orice moment al competiției.
C. Roboţii trebuie să aibă afișat un număr de concurs, furnizat de organizatori, pe carcasa exterioară într-un loc vizibil. Numărul este folosit pentru identificarea robotului de către arbitri și se regăsește în mapa echipei (detaliată in anexa 1).
 
1.2 Timpul pe circuit
Timpul este măsurat de la trecerea liniei de start până când robotul trece linia de finiş. Robotul se consideră că a trecut linia de start sau finiş, când atinge linia cu cel mai înaintat punct al lui. Timpul se măsoară cu o poartă (barieră) care este poziţionată la linia de start/finiş.

1.3. Limita de timp
Un timp maxim de 3 minute este acordat robotului ca să finalizeze traseul. 
Sunt permise un număr nelimitat de încercări pentru fiecare robot.
Pentru proba Line Follower Kids, timpul limită de desfășurare a probei va fi de 90 minute, iar în primele 45 de minute, toţi concurenţii au obligaţia să efectueze minim o încercare. După expirarea acestui interval, fiecare robot este liber să execute oricâte încercari dorește.
 
1.4. Cronometrarea
Timpul va fi măsurat cu o poartă electronică. Timpul înregistrat va deveni final. În stabilirea clasamentului final se va considera timpul cel mai bun aferent încercărilor.

1.5. Controlul autonom
În momentul în care robotul a trecut linia de start, el trebuie să romană complet autonom, în caz contrar va fi descalificat. Nu este permisă atingerea robotului, exceptând situația în care acesta părăsește spaţiul de joc și trebuie oprit.
 
1.6. Desfășurarea concursului 
Important!!! Fiecare participant poate să fie operator pentru maxim 2 roboți
A. Timpul limită pentru desfășurarea probei va fi de 90 minute, iar în primele 45 de minute ale probei, toţi concurenţii au obligaţia să efectueze minim o încercare. În aceste 45 de minute vor avea întaietate roboţii care nu au efectuat nici o încercare.
B. După expirarea acestui interval, fiecare robot este liber să execute oricâte încercari dorește.
C. Se va lua în considerare timpul cel mai bun.
D. Deciziile arbitrilor trebuie să fie unanime şi sunt finale, iar contestarea acestora duce la descalificarea din meciul respectiv.
E. Până la omologare toate echipele stau în sala destinată lor (aceasta este indicată în schița din mapa participanților). Fiecare probă de concurs va avea o sală special destinată. Echipele pot părăsi sala doar pentru a se prezenta la spațiul de joc. Fiecare echipă va fi anunțată de către un reprezentant al concursului, când trebuie să se îndrepte către zona de așteptare din vecinătatea spațiului de joc (vezi Anexa 1).
F. După omologare echipele, care urmează la start, rămân în spațiul de concurs, în zona de așteptare. Echipele pot părăsi această zonă doar cu acordul arbitrilor sau doar pentru reparații/ajustari și este obligată să se întoarcă în timpul precizat de către arbitru. Dacă echipa nu se prezintă la primul apel pierde meciul.
G.  După încheierea unei încercări, echipele sunt obligate să se întoarcă în sala destinată acestora.
H. Fiecare echipă este obligată să urmărească grila de start, afișată pe site și în sala destinată probei la care participă. Vă rugăm NU ÎNTÂRZIAȚI, NU VĂ VOM AȘTEPTA!
Dacă ești chemat la teren și nu te prezinti în 5 minute robotul va fi descalificat.
 
1.7. Losing the Line
Orice robot care va pierde linia va fi obligat să revină la poziţia de start pentru o nouă încercare. Dacă robotul pierde linia pentru a doua oară, acesta pierde încercarea şi va primi timpul de 3 minute. Toate încercările au permise un restart.

1.8. Specificaţiile traseului
Suprafaţa de joc este definită ca un pătrat din lemn de culoare alb mat cu dimensiunea  de 2500 x 2500 mm. Linia este realizată din banda de culoare negru mat şi groasă de 15 mm.Va exista o linie de start/finiş și o poartă de cronometraj.
 
1.9. Caracteristicile traseului:
A. Nu vor exista intersecţii.
B. Traseul poate avea curbe tip ace de păr sau serpentine, dar distanţa între secţiunile adiacente liniei nu trebuie să fie mai aproape de 15 cm când se măsoară din centrul liniei.
C. Apropierea maximă de marginea arenei nu va fi mai mică de 15 cm.
D. Raza curbei minime este de 7.5 cm.
E. Pot exista unghiuri ascuţite, dar nu vor fi cu unghiul mai mic de 90°.
 
1.10. Puterea arbitrilor
Decizia finală a arbitrilor legată de aceste reguli va fi finală.
 
2. Omologare
Fiecare echipă va trebui să treacă de etapa de omologare, pentru a putea participa cu robotul în concurs.
Etapele procesului de omologare sunt: 
A. Verificarea dimensiunilor robotului prin plasarea unei cutii/cadru cu dimensiunile de 30 x 30 cm (300 x 300 mm), fără fund, peste robot. 
B. Cântărirea robotului pe un cântar digital. Valoarea maximă înregistrată de cântar trebuie să fie de 3,0 kg (3 000 g).
C. Se va verifica aderența robotului. Robotul nu trebuie să poată ridica şi susţine o coală A4 standard (80mg/m²) pentru mai mult de 2 secunde. Reverificarea la cererea arbitrului, se poate face  în orice moment al competiției.
D.  Robotul nu va fi reținut după omologare.
E. După omologare, prima echipă rămâne, în mod obligatoriu, în zona de aşteptare, din vecinătatea spaţiului de joc. Restul echipelor sunt obligate să se întoarcă în sala destinată acestora.
F. Se va verifica existenta numarului oferit pe robot
 
3. Declararea obiecţiilor
A. Nu vor fi ridicate obiecţii asupra deciziilor luate de arbitrii.
B. Daca există obiecţii acestea trebuie ridicate de către căpitanul echipei înainte de terminarea jocului, dacă există dubii legate de reguli. Obiecţiile se adresează organizatorilor din echipa ETTI ROBOCHALLENGE, dacă nici un organizator nu este prezent acestea se pot adresa arbitrilor.
C. Orice problemă de regulament se discută cu organizatorii din echipa ETTI ROBOCHALLENGE sau în lipsa acestora cu arbitrii.
D. Dacă există plângeri sau se observă o abatere gravă de regulament de către o altă echipă se discută cu organizatorii din echipa ETTI ROBOCHALLENGE sau în lipsa acestora cu arbitrii.
 
4. Flexibilitatea regulilor
Regulile sunt flexibile în acea măsura în care să permită adaptarea la numărul de participanţi şi meciuri. Modificarea sau anularea unor reguli poate fi decisă de organizatorul local al evenimentului, atât timp cât acestea sunt publicate înainte de eveniment şi sunt menținute pe tot parcursul evenimentului.
 
5. Responsabilități 
A. Echipele participante sunt mereu responsabile pentru siguranța propriilor roboti şi sunt răspunzători pentru orice accident cauzat de membri echipei sau de roboţi.
B. Organizația Robochallenge şi echipa de organizare nu vor fi niciodată răspunzători pentru incidente/ accidente cauzate de echipele participante sau de roboţii lor.
 
ANEXA 1
 
Mapa participantului cuprinde urmatoarele:
  1. Numerele de concurs ale robotilor
  2. Diplomele de participare ale robotilor
  3. Ecusoanele cu numele participantilor
  4. Informatii cu privire la sala participantilor si schita spatiilor de joc
  5. Diferite materiale promotionale
  6. Explicare modului de formare a grupelor
  7. schița sălilor echipelor și ale spațiilor de joc