Regulament Line Follower 2017

Line Follower 

Scurtă Descriere:
Obiectivul probei este finalizarea unui traseu în cel mai scurt timp. Timpul este măsurat exact de la trecerea liniei de start până la finiş, cu ajutorul porţii de cronometraj.
Categoria Line Follower va avea participanți cu vârsta peste 18 ani (studenți, masteranzi, doctoranzi,etc ), care fac parte din diferite cluburi de robotică sau participă în nume propriu.

Calendarul schimbărilor
 
17.07.2017
1.6. Desfășurarea concursului 
Important!!! Fiecare participant poate să fie operator pentru maxim 2 roboți
Dacă ești chemat la teren și nu te prezinti în 5 minute robotul va fi descalificat.
 
01.05.2016
1.6 Desfășurarea concursului
2. Omologare
22.10.2015
1.3. Limita de timp
20.07.2015
Prima publicare
 
1.  Aspecte generale
 
1.1 Limita dimensiunilor şi a greutăţii
A. Dimensiunea maximă a robotului este 30 cm x 30 cm (300 mm x 300 mm), greutatea maximă este de 3 kg (3000 g). Dimensiunile robotului vor fi măsurate în cadrul omologării dinaintea, probei de concurs.
B. Substanțele lipicioase pentru îmbunătățirea tracțiunii nu sunt permise. Roţile şi alte componente ale robotului, ce se află în contact cu ringul, nu trebuie să poată ridica şi susține o coală A4 standard (80mg/m²) pentru mai mult de 2 secunde. Roboţii vor fi verificați în faza de omologare şi pot fi reverificați la cererea arbitrilor, în orice moment al competiției.
C. Roboţii trebuie să aibă afișat un număr de concurs, furnizat de organizatori, pe carcasa exterioară într-un loc vizibil. Numărul este folosit pentru identificarea robotului de către arbitri și se regăsește în mapa echipei (detaliată in anexa 1).
 
1.2 Timpul pe circuit
Timpul este măsurat de la trecerea liniei de start până când robotul trece linia de finiş. Robotul, se consideră că a trecut linia de start sau finiş, când atinge linia cu cel mai înaintat punct al său. Timpul se măsoară cu o poartă (barieră) care este poziţionată la linia de start/finiş.

1.3 Limita de timp
Un timp maxim de 3 minute este acordat robotului ca să finalizeze traseul.
Va exista un timp limita de 180 minute în care toţi roboții trebuie să efectueze un maxim de 3 încercări.
După o pauză de 10 minute, va începe faza eliminatorie, cu cei mai buni 8, 16 sau 32 roboţi calificați.

1.4 Cronometrarea
Timpul va fi măsurat cu o poartă electronică. Timpul înregistrat va deveni final. În stabilirea clasamentului final se va considera timpul cel mai bun aferent încercărilor.

1.5  Controlul autonom
În momentul în care robotul a trecut linia de start, el trebuie să romană complet autonom, în caz contrar va fi descalificat. Nu este permisă atingerea robotului, exceptând situația în care acesta părăsește spaţiul de joc și trebuie oprit.
 
1.6  Desfășurarea concursului 
Important!!! Fiecare participant poate să fie operator pentru maxim 2 roboți
A.  Proba se va efectua în 3 etape:
1. Etapa de calibrare
Se va desfășura în ziua premergătoare concursului, dar și după check-in până la începerea probei de concurs.
2. Etapa de calificare
a.  În această etapă roboții au la dispoziție 3 intervale de timp a câte 60 minute, în care au dreptul la câte o încercare.
b. Fiecare robot are dreptul la 3 încercări.
c. Dacă un robot nu se prezintă pentru efectuarea încercării în unul dintre intervale își pierde dreptul de a o mai efectua. Nu sunt permise 2 încercări în același interval de timp, excepție în cazul, în care robotul pierde linia, acesta poate efectua un restart.
d. Clasamentul se va realiza luând în considerare cel mai bun timp din cele 3 încercări pentru fiecare robot în parte.
3. Faza eliminatorie
a. Cei mai bine clasați 8 sau 16 roboţi vor intra în această fază.
b. Roboții calificați se vor înfrunta în meciuri 1 contra 1, într-o piramidă.
c. Un meci va avea maxim 3 runde. Fiecare rundă se va desfăşura pe sistemul următor:
- robotul 1 va efectua o încercare, după care imediat robotul 2 va efectua încercarea lui; robotul cu cel mai bun timp va obţine 1 punct.
- dacă după efectuarea celor 2 încercări scorul este egal, se va efectua o a 3-a încercare de departajare.
d. Rundele sunt consecutive și nu se permit pauze, excepție doar în caz de probleme mecanice.
e. Nu sunt permise pauzele de reprogramare.
De exemplu:. robotul 1 are timpul mai bun și va primi 1 punct, la 2-a încercare robotul 2 are timpul mai bun (scorul devine egal 1 la 1). În acest caz, se va efectua și cea de a 3-a încercare, iar robotul cu cel mai bun timp avansează.
f. Cei mai buni 4 roboţi rămași se vor înfrunta în semifinale și apoi în finale, pe acelaşi sistem, 2 din 3 încercări.
B. Deciziile arbitrilor trebuie să fie unanime şi sunt finale, iar contestarea acestora duce la descalificarea din meciul respectiv.
C. Până la omologare, toate echipele stau în sala destinată lor (aceasta este indicată în schiţă din mapa participanților). Fiecare probă de concurs va avea o sală special destinată. Echipele pot părăsi sala doar pentru a se prezenta la spaţiul de joc. Fiecare echipă va fi anunţată de către un reprezentant al concursului, când trebuie să se îndrepte către zona de aşteptare din vecinătatea spaţiului de joc (vezi Anexa 1).
D. După omologare echipele, care urmează la start, rămân în spațiul de concurs, în zona de așteptare. Echipele pot părăsi această zonă doar cu acordul arbitrilor sau doar pentru reparații/ajustari și este obligată să se întoarcă în timpul precizat de către arbitru. Dacă echipa nu se prezintă la primul apel pierde meciul.
E. După încheierea unui meci, echipele sunt obligate să se întoarcă în sala destinată acestora.
F. Fiecare echipă este obligată să urmăreasca grila de start, afișată pe site și în sala destinată probei la care participă. Vă rugăm NU ÎNTÂRZIAȚI, NU VĂ VOM AȘTEPTA!
Dacă ești chemat la teren și nu te prezinti în 5 minute robotul va fi descalificat.
G. În cazul în care doar 3 roboți termină traseul complet în urma calificărilor, clasamentul va deveni final și robotul cu cel mai bun timp va câștiga.
 
1.7  Losing the Line
Orice robot care va pierde linia va fi obligat să revină la poziţia de start pentru o nouă încercare. Dacă robotul pierde linia pentru a doua oară, acesta pierde încercarea şi va primi timpul de 3 minute. Toate încercările au permis un restart.

1.8  Specificaţiile traseului
Suprafaţa de joc este definită ca un dreptunghi din lemn de culoare alb mat cu dimensiunea  de 2500 x 2500 mm. Linia este realizată din banda de culoare negru mat şi groasă de 15 mm.Va exista o linie de start/finiş și o poartă de cronometraj.
 
1.9 Caracteristicile traseului:
A. Nu vor exista intersecţii.
B. Traseul poate avea curbe de tip ac de păr sau serpentine, dar distanţa între secţiunile adiacente liniei nu trebuie să fie mai aproape de 15 cm când se măsoară din centrul liniei.
C. Apropierea maximă de marginea arenei nu va fi mai mică de 15 cm.
D. Raza curbei minime este de 7.5 cm.
E. Pot exista unghiuri ascuţite, dar nu vor fi cu unghiul mai mic de 90°.
 
1.10  Puterea arbitrilor
Decizia finală a arbitrilor legată de aceste reguli va fi finală.
 
2. Omologare
Fiecare echipă va trebui să treacă de etapa de omologare, pentru a putea participa cu robotul în concurs.
Etapele procesului de omologare sunt: 
A. Verificarea dimensiunilor robotului prin plasarea unei cutii/cadru cu dimensiunile de 30 x 30 cm (300 x 300 mm), fără fund, peste robot. 
B. Cântărirea robotului pe un cântar digital. Valoarea maximă înregistrată de cântar trebuie să fie de 3,0 kg (3 000 g).
C. Se va verifica aderența robotului. Robotul nu trebuie să poată ridica şi susţine o coală A4 standard (80mg/m²) pentru mai mult de 2 secunde. Reverificarea la cererea arbitrului, se poate face  în orice moment al competiției.
D.  Robotul nu va fi reținut după omologare.
E. După omologare, prima echipă rămâne, în mod obligatoriu, în zona de aşteptare, din vecinătatea spaţiului de joc. Restul echipelor sunt obligate să se întoarcă în sala destinată acestora.
F. Se va verifica existenta numarului oferit pe robot
 
3. Declararea obiecţiilor
A. Nu vor fi ridicate obiecţii asupra deciziilor luate de arbitrii.
B. Dacă există obiecţii, acestea trebuie ridicate de către căpitanul echipei înainte de terminarea jocului, dacă există dubii legate de reguli. Obiecţiile se adresează organizatorilor din echipa ETTI ROBOCHALLENGE, dacă nici un organizatori nu este prezent, acestea se pot adresa arbitrilor.
C. Orice problemă de regulament se discută cu organizatorii din echipa ETTI ROBOCHALLENGE sau în lipsa acestora cu arbitrii.
D. Dacă există plângeri sau se observă o abatere gravă de regulament de către o altă echipă, se discută cu organizatorii din echipa ETTI ROBOCHALLENGE sau în lipsa acestora cu arbitrii.
 
4. Flexibilitatea regulilor
Regulile sunt flexibile în acea măsură în care să permită adaptarea la numărul de participanţi şi meciuri. Modificarea sau anularea unor reguli, poate fi decisă de organizatorul local al evenimentului, atât timp cât acestea sunt publicate înainte de eveniment şi sunt menţinute pe tot parcursul evenimentului.
 
5. Responsabilităţi 
A. Echipele participante sunt mereu responsabile pentru siguranța propriilor roboţi şi sunt răspunzători pentru orice accident cauzat de membrii echipei sau de roboţi.
B. Organizaţia Robochallenge şi echipa de organizare nu vor fi niciodată răspunzători pentru incidente/ accidente cauzate de echipele participante sau de roboţii lor.
 
ANEXA 1
 
Mapa participantului cuprinde urmatoarele:
  1. Numerele de concurs ale robotilor
  2. Diplomele de participare ale robotilor
  3. Ecusoanele cu numele participantilor
  4. Informatii cu privire la sala participantilor si schita spatiilor de joc
  5. Diferite materiale promotionale
  6. Explicare modului de formare a grupelor
  7. schița sălilor echipelor și ale spațiilor de joc